zuza's pretty and delish stuff

Delish homemade mozarella sau cum am devenit ciobani

Posted on: 24/06/2010

Si iata ca a venit momentul primului post legat de mancare-pe-care-am-mancat-o-dupa-ce-am-facut-o šŸ˜€

To be true, unul dintre motivele pentru care am facut blogul asta e pentru ca discutam de mult cu my lovely bf mtx sa ne facem unul special pentru gatit (pentru hoardele de cititori necunoscuti, atat eu cat si el suntem obsedati de mancare šŸ˜‰ nu intru in mai multe detalii, dar in mare ne place sa mancam si sa gatim). Long story short sau yatta-yatta, n-a fost sa fie sa facem un blog doar despre asta, si atunci cand mi-a revenit mie cheful de un playground personal in care sa spread my wisdom precum si vestitul cheeriness [bazinga], am zis ca food and cooking can easily be considered delish stuff, mai ales daca suntem implicati noi in proces (ahem, nicio urma de modestie, I know, dar ar trebui sa-mi gustati sarmalele – si nici nu mai zic de nenumaratele lui retete de paste!)

Trecand peste introducerea asta plictisitoare, sa vedeti unde vroiam sa ajung de fapt!

The chef si my chef – mtx – a devenit acum vreo luna obsedat sa-si faca propria branza. Periodic il obsedeaza cate ceva, dar misto e ca si follows through si iese ceva din asta šŸ˜‰ Au urmat cateva ore bune de research din partea lui (da, the chef este extreem de meticulos, nu-i scapa nimic!), o comanda bine plasata, si iata cum intrasem pe fagasul asta interesant de a deveni mici producatori de branza in the intimacy of our own kitchen.

Dovada ca great minds think alike si ca uneori lumea vibreaza in acelasi ritm, pe teme cu totul si cu totul dubioase, cand ingredientele si retetele si diferitele echipamente erau deja pe drum (din USA si China), citeam ca si prietenul fry isi face propria mozarella. Ce-i drept dupa un pic alta reteta, dar still.. coincidentele astea sunt freaky ;))

So I present you the ingredients:

Cheesemaking kit pentru mozarella si ricotta (reteta!!, sare de lamaie, cheag, sare pentru branza si cred ca cam atat), aproape 4 litri de lapte proaspat de la dozator si niste apa plata (pentru ca nu contine clor, si trebuie dizolvate prafurile respective in ea).

In primul rand, am pasteurizat laptele [moment de revelatie penibila pentru mine, a dat domnu sa aflu si eu la 27 de ani de unde s-a format cuvantul asta – ce naiba faceam la orele de biologie si de ce nu mi-a picat fisa pana acum, ffs??], apoi l-am lasat sa se raceasca, apoi l-am incalzit din nou un pic si am adaugat niste praf de cheag si sare de lamaie.

Combinatia respectiva a stat acoperita cu capac 5 minute, dupa care a rezultat o chestie mai tare, pe care mtx a taiat-o bucatele:Dupa care a scurs apa, a mutat bucatelele respective intr-un bol si le-a bagat la microunde de vreo 3 ori, cate cel mult un minut, wobei in pauze framanta compozitia un pic si mai scurgea din zer (care btw cica se poate pastra si folosi pentru alte chestii, ca de exemplu pentru aluaturi).

A rezultat “chestia” urmatoare, din care a scurs prin intindere iarasi din zer [observati mainile dibace, nu-s ale mele ;))]:Dupa care a facut gogoloaiele pe care le cunoastem cu totii din comert in materie de mozarella adevarata, nu cascavalul romanesc cu acelasi nume, si am scufundat recipientul intr-o cratita cu apa cu gheata.

Si ta daaaaam:Poze destul de jenante, I know, dar rezultatul conteaza ;))

Rezultat care apropos a fost extraordinar de bun, o mozarella cu o consistenta cum nu se poate mai misto, cu un gust puternic de lapte adevarat (asa cum mi-l amintesc din copilarie de la munte), care a mers excelent seara cu ardei si rosii, asa proaspata cum era, yummy. Abia astept sa-mi creasca busuiocul plantat din gradina, sa vezi atunci nebunie šŸ˜›

Asa ca great succes, episodul urmator in materie de branze va fi sper despre un Camembert produs si pastrat in propriile pivnite šŸ˜€

6 Responses to "Delish homemade mozarella sau cum am devenit ciobani"

Asta cu “periodic obsedat de cate ceva” imi suna cunoscut :-“

yaaay, first comment on this blog. primesti premiu o bila de mozarella :))

The Chef has way too much time on his hands. Probabil de cand v-ati lasat de farmville. šŸ˜›

haha, you may have a point there, dar cred ca a comandat kitul inainte sa se lase de farmville

mie-mi place cum tine mihai degetzelul asa in sus.. foarte aristocratic šŸ˜›

cheesemaking.com srsly? =))

Leave a Reply

Pretty and delish categories

Older pretty and delish stuff

